احضار کاردار سوئد به وزارت خارجه-راهبرد معاصر

احضار کاردار سوئد به وزارت خارجه

کاردار سفارت سوئد در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 20
کد خبر: ۲۱۹۴۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی اقدام دادگاه سوئد علیه حمید نوری، یوران بیالرستد، کاردار سفارت سوئد در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

مدیر کل غرب اروپا وزارت امور خارجه در این احضار ضمن محکومیت شدید اقدام صورت گرفته علیه این شهروند ایرانی، گفت: جای تاسف است که ادعا‌های واهی افراد و گروهکی که دهه‌ها مرتکب شنیع‌ترین اعمال تروریستی و ضد بشری علیه مردم ایران، عراق و اروپا شده اند، در دادگاهی با حداقل معیار‌های دادرسی عادلانه، مورد استناد قرار می‌گیرد و اجازه داده می‌شود با سوء استفاده از سازوکار‌های حقوقی، مقاصد سیاسی جریان‌های مسموم و مخرب دنبال شود.

مدیرکل غرب اروپا افزود: دادگاه سوئد در جریان رسیدگی به این پرونده ساختگی و جعلی، با طرح اتهامات دروغین، بدون توجه به معیار‌های فرایند دادرسی، در مسیر اشتباه قدم برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: دنباله روی از اهداف و مقاصد گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب ضد ایرانی و گروهکی که دستان عناصر آن به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، بار دیگر رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد.

این مسئول وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران بر ادامه پیگیری حقوق ضایع شده شهروند خود تا آزادی کامل از چنگال بی عدالتی مصمم است و حق خود را برای برداشتن گام متناسب محفوظ می‌داند.

کاردار موقت سفارت سوئد تصریح کرد که مراتب را در اسرع وقت به پایتخت کشورش منعکس خواهد کرد. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار